|
|
CRM - Térinformatikai fogalomtár
|
Customer Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat kezelés, arra a filozófiára épül, hogy egy ügyfelet megtartani sokkal kifizetődőbb, mint egy új ügyfelet megszerezni.
A vállalatok a tömeges marketing helyett egyre inkább a személyre szabott marketingstratégiában gondolkoznak. Ennek oka részben az, hogy a tömegmarketing eredménye kevésbé befolyásolható, és sokkal nagyobb a közvetett költség.
A CRM során nő a szerepe a szegmentációnak, és az ügyfélszegmensek kialakításánál egyre több azonos tulajdonságot vesznek figyelembe. Az ügyfelekről egyre több adatot tartanak nyilván - részben az internetnek köszönhetően -, mely adatok segítségével jobban definiálhatók a vásárlási szokások. Ezen, illetve az egyéb forrásból megszerzett adatok segítségével kerülnek kialakításra az egyedi stratégiák. |
|
|
|
|
Forrás: http://www.cognos.hu/megoldasok/crm.htm |
|
Térinformatikai fogalomtár |
|
|
|