CRM - Térinformatikai fogalomtár (GIS,térinformatika,térkép,geodézia)


   
 
 

CRM - Térinformatikai fogalomtár

 
Customer Relationship Management, azaz ügyfélkapcsolat kezelés,
arra a filozófiára épül, hogy egy ügyfelet megtartani sokkal kifizetődőbb, mint egy új ügyfelet megszerezni.

A vállalatok a tömeges marketing helyett egyre inkább a személyre szabott marketingstratégiában gondolkoznak. Ennek oka részben az, hogy a tömegmarketing eredménye kevésbé befolyásolható, és sokkal nagyobb a közvetett költség.

A CRM során nő a szerepe a szegmentációnak, és az ügyfélszegmensek kialakításánál egyre több azonos tulajdonságot vesznek figyelembe. Az ügyfelekről egyre több adatot tartanak nyilván - részben az internetnek köszönhetően -, mely adatok segítségével jobban definiálhatók a vásárlási szokások. Ezen, illetve az egyéb forrásból megszerzett adatok segítségével kerülnek kialakításra az egyedi stratégiák.
 
 
 
Forrás: http://www.cognos.hu/megoldasok/crm.htm
Térinformatikai fogalomtár



 
 


©GIS Figyelő