Mikor jön már a busz?! Ezt a kérdést a szerencsés angoloknak nem kell többé feltenniük. Egy busztársaság sms-ben értesíti őket: hogy járatuk mikor érkezik meg a megállóba. Fájdalom, de a BKV nálunk egyelőre nem tervez ilyesmit.
Többé nem kell várni Angliában, egészen pontosan Leicestershire városában kedves figyelmességgel lepte meg ügyfeleit a helyi busztársaság. Mert hamarosan beköszöntenek a kemény hidegek, és ilyenkor felettébb kellemetlen hosszú perceket várakozással tölteni a megállóban.
Éppen ezért lehetővé tették, hogy az utazni vágyók bármikor, bárhonnan, csupán egy sms elküldésével kiszámíthassák, mikorra ér az oly nagyon várt jármű a "BUS" feliratú tábla elé.
Műholdas követés
A társaság összes buszát műholdvevőkkel szerelték fel, így a rendszer már jelenleg is működik a Loughborough-Shepshed között. A leendő utasoknak nem kell mást tenniük, minthogy sms-ben elküldik a legközelebb lévő megálló hatjegyű kódját a busztársaságnak, ahonnan 30 másodpercen belül megérkezik a válasz. Abból pedig pontosan kiderül, hogy a kiszemelt megállóba mikor érkezik meg a busz.
- Mi vagyunk az elsők Angliában, akik ilyen szolgáltatást nyújtanak. Vannak társaságok ugyan, akik a menetrendet elküldik szöveges üzenet formájában az utasoknak, de olyan megoldás a miénken kívül nincs, amely a járművek érkezési időpontját valós adatok alapján szolgáltatja - nyilatkozta egy angol újságnak Keith Shayshutt, a rendszer felelőse
Keleten a helyzet változatlan
Bárki, aki próbált már reggel mondjuk 19-es villamospótlóval bejutni a városba, tudja, hogy mennyire jól jönne nekünk itthon is egy hasonló szolgáltatás.
Nem is voltunk restek, és rögtön megkerestük az ebben leginkább illetékes szervet, mindenki kedvencét, a Budapesti Közlekedési Rt.-t(BKV): megbizonyosodni arról, amit úgyis tudunk.
BKV: az átlagutasnak nincsen mobilja
- Ez biztosan egy nagyon jó szolgáltatás, de a városi közlekedés Budapesten jelenleg nem teszi lehetővé ilyesminek a bevezetését, nem beszélve arról, hogy a BKV jelenleg köztudottan veszteséges, így pénz sincsen rá. A BKV feladata az átlagutas tájékoztatása, aki nem feltétlenül rendelkezik mobiltelefonnal, így a menetrendeket a megállókban, illetve az Interneten helyezzük el. Így igyekszünk azt mindenki számára hozzáférhetővé tenni. Egyszer azonban biztosan nálunk is bevezetik ezt az sms-szolgáltatást - közölte velünk a Budapesti Közlekedési Vállalat sajtóosztályának illetékese.
A remény hal meg utoljára.
Nita |
|